چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث: دست فروشنده لنت‌های تقلبی زمانی فاش شد که او تعداد زیادی از این لنت‌ها را به نماینده رسمی شرکت سازنده این لنت‌ها فروخت

لنت ترمز- تقلبی

24 خرداد امسال مردی به دادسرای ناحیه 19 تهران رفت و گفت: من صاحب یک فروشگاه لوازم یدکی در مرکز تهران هستم و نماینده رسمی یک شرکت تولیدی معتبر لنت ترمز خودرو به شمار می‌روم. وی ادامه داد: چند روز قبل مردی برای فروش تعداد زیادی لنت ترمز خودرو با آرم شرکتی که من نمایندگی رسمی آن را دارم به مغازه‌ام آمد و آنها را با قیمتی بسیار پایین‌تر از شرکت به من فروخت.

بعد از دریافت لنت ترمزها، با شرکت تولید‌کننده تماس گرفتم و درخصوص فرد توزیع‌کننده سؤال کردم اما آنها مدعی شدند که این شخص هیچگونه ارتباطی با شرکت ندارد. مسئولان شرکت برای بررسی ماجرا، بازرسی را به مغازه‌ام فرستادند و وی بعد از بررسی لنت‌ ترمزهایی که از مرد ناشناس خریده بودم، مدعی شد که این لنت‌ها تقلبی است و به طرز ماهرانه‌ای از روی لنت‌های شرکت جعل شده است.

بعد از این شکایت، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات درخصوص این پرونده را شروع کردند. ماموران با سرنخ‌هایی که در اختیار داشتند، توزیع‌کننده لنت‌های تقلبی را دستگیر کردند اما وی اطلاعی از تقلبی بودن لنت‌ها نداشت و از سوی فرد دیگری برای فروش آنها استخدام شده بود.

با این اطلاعات، ماموران جست‌وجو برای عاملان تهیه لنت‌های تقلبی را ادامه دادند تا اینکه مدتی بعد مردی به نام جواد را دستگیر کردند. در بازرسی از خودرو و خانه این مرد هزاران عدد کارتن تقلبی با آرم شرکت مورد نظر کشف شد و این در حالی است که متهم درخصوص کشف این اجناس اظهارات ضد‌و نقیضی را مطرح کرده است.

سرهنگ استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان تهیه و توزیع لنت‌های تقلبی ادامه دارد، گفت: ممکن است استفاده از این لنت‌ها به‌علت کیفیت پایین و غیراستاندارد بودن، باعث ایجاد خطر برای دارندگان خودروهای سواری شود به همین دلیل به شهروندان توصیه می‌شود هنگام خرید لنت ترمز بیشتر دقت کنند و درصورت مشاهده اجناس تقلبی با برچسب شرکت اصلی، پلیس را در جریان قرار دهند

کد خبر 113153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز